youngwildandfreeee

Varning

Kategori: Allmänt

för här kommer det ett lååångt inlägg!
 
Så då tänkte jag att jag skulle börja berätta om våran lilla semester i Chiang Mai,Det började med att vi åkte till Phuket flygplats klockan halv fem på morgonen, sen flög vi vidare till Chiang Mai, väl där mötte Arees kompis oss och vi åkte och åt mat, efter det var tanken att hon skulle visa oss runt och så men eftersom att vi inte hade sovit nånting natten innan så var vi väldigt trötta plus att jag hade sjukt ont i magen, så istället åkte vi till vårat hotell och så sov vi i några timmar, på kvällen gick vi ut och åt och senare hittade vi en liten bar, det var en båt som dom hade dragit upp på gatan och det var typ den ända baren som inte var en bar med massa tjejer i så det kändes som det bästa alternativet för oss.
 
 
 
 
 
Dag 2: Vi vakande vi halv tio och då blev vi upphämtade av Aress kompis hennes tjej, hennes mamma och mammans kille, sen åkte vi upp till bergen, vi åkte till en liten by som var högt högt uppe och där bodde det typ som "grott människor" eller vad jag ska kalla dom så att ni förstår, vi tog lite fina kort i sånna kläder som tjejerna andvänder och sen drack vi iste innan det var dax att åka vidare till det stora templet som alla som åker till när mann besäker Chiang Mai, det var sjukt stort och hade jätte fin utsikt, efter det åkte vi vidare till nästa tempel och där blev jag välsignad av en munk, fick ett armabnd som ska ge tur livet ut och lite vatten kastat på mig, Sedan åkte vi till en jätte stor blomster trädgård eller vad jag ska kalla det, det va jätte stort och dom hade olika områden från olika delar av världen, 30 stycken länder hade dom, tyvärr var sverige inte en av dom, men jlugn bara lugn, jag sa att jag kunde göra en liten plats för sverige, dom var inte så jätte hajja på den iden då ekonomin inte var den bästa just nu, men kankse om några år! Efter det åkte vi till en marknad och lyssnade på musik och käkade alla olika sorters mat, sen skjutsade dom hem oss, men för mig och Aree var kvällen fortfarande ung så vi gick till båtbaren även denna kväll och hade det trevligt.
 
 
 
 
Dag 3: Den här dagen åkte vi till ett jätte stort zoo, det var så stort att man kunde inte gå runt och kolla på allt, man köpte som en bussbiljett och så fick man hoppa av och på på dom, olika ställerna man ville kolla på, vi såg zebror,giraffer,flodhästar,tigrar,leoparder,koalor,fåglar och pandor, Den största attraktionen eller vad jag ska kalla det måste nju ändå vara den lilla pandan Linping, alla verkar veta vem den lille är och han var ju himla söt, man ville bara krypa ihop med honom och krama och klappa han, dom ser så himla snälla ut pandorna! Vi tillbringade många timmar där, men Arre hade lite problem med ryggen så efter ca 4 timmar så åkte vi därifrån, vi åkte hem och bytte om och sen var det daxs för massage så att hon skulle kunna gå på den stora marknaden som alltid är på söndagar om jag fattade rätt, Vi shoppade så det stog härliga till, åt mat och massa godsaker, sen hade hennes kompis blivit spådd av en spåtant typ två veckor tidigare innan hon visste att vi skulle komma, då hade den här tanten sagt att hon skulle få besök av en gamal vän som skulle ha med sig en farang, alltså jag! Så hon ville att vi också skulle bli spådd så det blev vi, och hon hade fasen rätt i allt, och hon visste ju absolut ingenting om mig! Fast nu tror jag bara 50% på det hon säger jag tror mer på att det som händer i livet det händer av en anledning.Efter marknaden så ville dom ta med oss till nått uteställe eftersom att det var våran sista kväll, så vi åkte någonstans där det bara var thailändare och jag, folk ville ta kort och bjuda på drinkar och greja så det blev ju en super kväll för mig!
 
 
Dag 4:Denna dagen var igentligen tänkt att vi skulle upp klockan fem på morgonen och åka till någon annan province men Aree som inte tål så mycket alkohol mådde dåligt från dagen före så vi åkte aldrig, vi satt på en restaurang och åt och kollade på folk och bara hade det trevligtr och tog tillvara på dom sista timmarna vi hade kvar, Sen kom hela skaran igen för att hämta oss alla ville följa med till flygplatsen och säga hej då, men på vägen dit var vi tvugna att stanna lite här och där också för att säga hejdå till dom som inte  kunde följa med, jag fick då ännu en liten grej som ska ge mig tur så nu vet jag inte vad,Dom här dagrana haar gjort så att jag ska få såå himla mycket tur i hela mit liv, känns skit bra hoppas bara att jag får det, men jag menar med så många armband jag fått, så många klockor jag slagit i så många gånger vi har tutat när vi åkt bil, så många tempel vi har varit i och den lilla sista grejen jag fick innan jag åkte hem så borde ju ändå nånting av allt detta ge mig tur.
 
Vi kom hem klockan 4 i natt och nu regnar det bara, jag ska gå till seven ocoh köpa croissant nu sen ska jag upp och kolla på film innan det är dax att gå till coconut,
 
Just det! Kloy har kommit tillbaka nu också så jag ska gå och hälsa på honom också innan jag gör  något annat!
 
PS. jag hade tänkt ladda upp mycket mer bilder, men eftersom att jag sitter med en skit dator som hänger sig och raderar saker hela tiden så är det lite, svårt, nu tappade jag tålamodet helt och om jag inte har slängt datorn i väggen innan jag går upp nu så ska jag lägga upp bilder på facebook senare så att ni får se!
 
xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: