youngwildandfreeee

Vilken jävla smäll!

Kategori: Allmänt

Vilket jävla oväder det drog över stan idag!! jag och mammsen hade tur, när jag vaknade vid elva så bestämde vi oss att fara ut på äventyr, vi åkte till ett litet fik som låg på en gård, på gården fanns en liten butik med gamla fina saker och även ett traktormuseum, vi var mest sugna på fika så det blev en snabb runda på gården sedan gick vi itne till cafet och tog lite av allt möjligt ur den hembakta disken och till det drack jag smultrosoda som smakade precis som virablåtira som man vi alltid köpte när vi var på Åland i glaskflaska och sen belv tungan alldeles blå när man drack den, nu föll jag lite utanför ramarna av det jag hade tänkt skriva så åter till dagen, efter fikat åkte vi vidare till lite olika loppisar och även till ställen med begagnade saker men när vi var där så insåg jag att begagnade saker verkligen inte är något för mig så jag fick inte med mig någonting hem fakistk, efter lite fönstershopping blev vi hungriga så vi åkte ner på waynes och åt sallad, att sitta där vi vattnet med vinden i håret och solen som värmde i ryggen var hur skönt som helst och att äta med mamma är alltid lika mysigt!

När vi kom hem så skulle jag bada men jävlar i min lilla låda va de small till, blev ju jordens eller okej årets iallfall största oväder, åskade blixtrade och regnade som fasen, varmvattnet försvann till och med, jag hade fyllt på lite vatten i badet och hoppat i men efter ett tag så kände jag hur kallt det började bli och hur jag än vred och vände på kranen så blev vattnet bara kallare och kallare, tror ni det va kul eller? Så det var ju bara att hoppa upp ur badet svärande och frusen fanns det inte så mycket annat val för stunden.

Nu har vattnet kommit tillbaka och jag har tagit mitt efterlängtade bad, nu sitter vi och myser med lite mackor med gegga på och choklad.

För att sammanfatta det hela så har varit en väldigt mysig dag idag även fast vädret har sugit totalt.


xx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: